Servicii mediere

Neamţu Roberta Mirela este mediator autorizat în conformitate cu prevederile Legii nr. 192/2006 privind medierea şi organizarea profesiei de mediator.
Birou de mediator este înregistrat în Registrul Formelor de Exercitare a Profesiei la poziţia 616

Ce este medierea?

Medierea reprezinta o modalitate de solutionare a conflictelor/neintelegerilor aparute pe cale amiabila, cu ajutorul unei terte persoane specializata in calitate de mediator, in conditii de
neutralitate, impartialitate, confidentialitate si avand liberul consimtamant al partilor. Medierea se bazeaza pe increderea pe care partile o acorda mediatorului, ca persoana apta sa faciliteze
negocierile dintre ele si sa le sprijine pentru solutionarea conflictului/neintelegerii, prin obtinerea unei solutii reciproc convenabile, eficiente si durabile.

Ce se intampla in timpul medierii?

Rolul mediatorilor este acela de a facilita negocierea dintre parti si de a sprijini in solutionarea conflictului/neintelegerii. Ei va ajuta sa vorbiti deschis despre conflictul/neintelegerea
dumneavoastra si sa gasiti o solutie reciproc convenabila, eficienta si durabila care sa satisfaca toate partile. Mediatorii au obligatia de a va explica din faza primara procedura de mediere si de
a raspunde la intrebarile puse de dumneavoastra.
Dupa care, fiecare participant la procedura de mediere are oportunitatea de a-si expune cazul fara a fi intrerupt. Mediatorii nu decid cu privire la cine are dreptate, nu judeca ce s-a intamplat si
nu cauta vinovati. Ei ajuta participantii sa discute deschis despre problemele lor si sa-si identifice solutii viabile, eficiente, durabile. In final, mediatorii vor ajuta partile sa redacteze un acord cu
privire la intelegerile la care au ajuns.

De ce sa alegeti medierea?

Mediatorii nu isi impun propriile pareri sau solutii. In timpul medierii, detineti controlul. Luati singur deciziile. Solutiile sunt date de persoanele asupra carora actioneaza consecintele.
Medierea este voluntara. Participantii participa la mediere doar daca doresc și pot incheia medierea in orice moment.
Medierea este confidentiala. Sesiunile de mediere nu sunt publice si nu poate fi dezvaluit nimic din ceea ce se spune in timpul medierii. Notitele pe care mediatorul le ia in timpul discutiilor
sunt distruse in prezenta partilor la finalul sesiunii de mediere.
Medierea este rapida – economiseste timp. Medierile pot fi programate in cateva zile, iar intelegerea poate fi gasita foarte repede. In acest fel poate fi economisit timp pentru stingerea
conflictului.
Partile in conflict nu sunt adversari. In timpul medierii, partile se concentreaza impreuna spre o solutie unanim acceptata.
Medierea presupune respect. Procedura de mediere se desfasoara in conditii de respect reciproc. Medierea ajuta oamenii sa isi continue relatiile bune din trecut.
Medierea a ajutat in rezolvarea multor dispute dificile. Chiar daca ati incercat sa va rezolvati disputa si nu ati avut succes, incercati medierea.

Ce tipuri de conflicte pot fi mediate?

Drept comercial: Somatii de plata, Pretentii, Revendicare, Evacuare.
Drept civil: Revendicare, Pretentii, Evacuare, Partaje, etc.
Dreptul familiei: Divort, Partaj bunuri comune, Incredintare minori, etc.
Drept penal: Plangeri prealabile
Litigii de munca: Drepturi banesti, Decizii de imputatie, Desfacerea contractului de munca.
Organizaţionala
Medierea organizaţionala: Un conflict poate fi costisitor pentru organizatia dumneavoastra. Crearea unui sistem eficient de management al conflictului imbunatateste performantele
organizatiei dumneavoastra si trebuie sa fie o parte integranta din strategia de prevenire a escaladarii conflictelor. Experienta mediatorilor in dezvoltarea sistemelor de management al
conflictului va garanteaza expertiza, sprijinul si coordonarea necesare pe masura ce dezvoltati si integrati sistemele de management al conflictului in propria organizatie.
Infiintarea unui sistem de management al conflictului permite angajatilor sa gestioneze conflictele intr-un mod constructiv si determina reducerea semnificativa a productivitatii scazute, a
stresului si a proceselor nascute la locul de munca.
Dezvoltarea sistemelor de management al conflictului presupune
a. Analiza capabilitatii de management al conflictului
b. Proiectarea sistemelor de management al conflictului
c. Selectarea si formarea profesionala a personaluluii
c. Implementarea procedurilor
d. Evaluarea performantelor
e. Consultanta in vederea dezvoltarii sistemelor de management al conflictului implementate